Service en onderhoud

onderhoud robotmaaier

Wij raden u aan uw machines regelmatig onderhoud te geven om er lang en probleemloos mee te werken. Voor alle service en onderhoud bent u daarom bij ons aan het juist adres. Bekijk hieronder alle mogelijkheden om uw machines en/of installaties bij ons in onderhoud te brengen!


Periodiek onderhoud

Het is ten zeerste aan te bevelen uw machine(s) regelmatig onderhoud te geven om er lang en probleemloos mee te werken.

Wat u zelf regelmatig zou kunnen doen bij benzinemachines is:

  • Gehele machine reinigen. Niet overmatig met water; dit leidt tot roestvorming in de gehele machine.
  • Olie peilen. Benzine gazonmaaiers zijn altijd gevuld met 10W-30, speciale olie voor luchtgekoelde motoren.
  • Luchtfilter reinigen, uitkloppen of uitblazen.
  • Gebruik schone, juiste brandstof.
  • Zorg ervoor dat in periodes dat de machine(s) lang niet gebruikt worden, de carburateur leeg is zodat deze niet gaat oxideren.
Peil regelmatig uw olie!

Winterbeurt beregeningsinstallatie

Wil u uw beregeningsinstallatie volgend seizoen weer zonder problemen gebruiken, dan raden wij u aan deze een winterbeurt te geven. Bij de eerste drogere periode wil u immers niet voor nare verassingen komen te staan. Onderhoud van uw beregeningsinstallatie is van groot belang om de levensduur te verlengen en de kwaliteit van uw (automatische) beregeningsinstallatie te waarborgen. Wij nemen deze zorg bij u uit handen door zowel in het voorjaar als in het najaar uw systeem klaar te maken voor het komende seizoen.

Met vorst op komst is de kans op bevriezing van het systeem groot. Een beregeningsinstallatie is winterklaar wanneer de leidingen en sproeiers drooggeblazen zijn. De pomp moet worden afgetapt en daarnaast vorstvrij worden opgeslagen. Dit kunnen wij voor u komen doen, zodat u er geen omkijken naar heeft. Wanneer de zon weer begint te schijnen en de temperaturen weer gaan oplopen, zal één van onze monteurs er weer voor zorgen dat alles naar behoren werkt. De waterpomp wordt weer aangesloten, het sproeisysteem wordt getest en de sproeiers worden afgesteld.

Winterklaar maken

  • Afsluiten waterpomp of waterleiding
  • Vorstvrij opslaan waterpomp
  • Doorblazen leidingen en sproeiers

Zomerklaar maken

  • Aansluiten waterpomp of waterleiding
  • Testen sproeisysteem
  • Afstellen/corrigeren sproeiers

Wil u uw machine(s) volgend seizoen weer zonder problemen gebruiken, dan raden wij u aan deze een winterbeurt te geven. Ook bij uw machines wil u immers niet voor verassingen komen te staan. In de winterperiode bieden wij u daarom de mogelijkheid om uw machine te voorzien van een winterbeurt. Waarbij we uw machine geheel nakijken en ervoor zorgen dat deze weer in perfecte conditie verkeerd.

Winterbeurt
voor uw tuinmachines

  • Bougie en brandstoffilter vervangen
  • Luchtfilter controleren en reinigen/vervangen
  • Motorolie vervangen
  • Carburateur controleren en reinigen
  • Aandrijving en v-snaren controleren
  • Wielen en draaipunten controleren/smeren
  • Banden en bandenspanning controleren
  • Lagers en draaipunten controleren/smeren
  • Accu controleren
  • Bedieningskabels controleren
  • Maaimessen slijpen en balanceren
  • Algehele reiniging

Winterbeurt
voor uw robotmaaier

  • Update software
  • Wiel en lagers controleren/vervangen
  • Computercheck
  • Accu controleren en bijladen
  • Mesjes vervangen
  • Reiniging

Brandstoffen en smeermiddelen

Gewone benzine bevat tegenwoordig ruim 5% ethanol.

Dit veroorzaakt storingen bij machines omdat :

  • Ethanol vocht bindt, verzuurt en verouderd de benzine
  • Dit veroorzaakt oxidatie en/of aanslag in het brandstofsysteem, waardoor de motor onregelmatig of niet meer loopt.

Dit kan voorkomen worden door :

  • Aspen te gebruiken
  • Benzine additieven toevoegen
  • Indien u ethanol houdende benzine gebruikt, niet ouder dan 2 maanden en bij langdurige stilstand de carburateur leegmaken door de motor te laten lopen tot de benzine op is.

Lees hier alles over de Aspen 2 en Aspen 4 benzine!


Reparaties

In onze werkplaats staan vakbekwame monteurs dagelijks tot uw dienst om kleine en/of grote reparaties te verrichten. Zij beschikken over de modernste gereedschappen waarmee zij u uitstekend van dienst kunnen zijn.

Service en onderhoud grasmaaier
Iets stuk aan uw machine? Geen probleem, wij maken het!

Ons magazijn omvat een collectie van meer dan 10.000 verschillende onderdelen waarmee wij u meestal direct van dienst kunnen zijn. Ook kunnen wij u vaak helpen met goede gebruikte onderdelen wat voor u erg kostenbesparend werkt.


Garantie

Garantie bij WIVO Deurne

Heeft u bij ons een product gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk ? Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten de wet en de algemene voorwaarden. WIVO Deurne geeft minimaal 1 jaar garantie op alle nieuwe machines bij particulier gebruik.

Fabrieksgarantie

Fabrikanten bieden in veel gevallen een garantietermijn van meer dan een jaar, de zogenaamde fabrieksgarantie, deze staat vermeld in het instructieboekje. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie staan, indien van toepassing, in de gebruiksaanwijzing van de artikelen. Als de klacht gegrond is en binnen de garantieperiode, dan komen de reparatiekosten (excl. verzendkosten) voor rekening van WIVO Deurne. Uw factuur is nodig als bewijs van uw aankopen en datum.

Bij reparaties of ruilingen die net buiten de garantie vallen, zullen wij ons best doen om een coulance regeling te treffen. Zijn er voor u kosten verbonden aan het oplossen van uw artikelklacht, dan informeren wij u hier vooraf over.

De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door :

  • Beschadiging door opzet of door nalatigheid
  • Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
  • Normale slijtage en / of
  • Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing

Geen garantie wordt gegeven voor geleverde zaken die niet nieuw waren op het moment van levering, tenzij schriftelijk anders afgesproken. Tevens wordt er geen garantie gegeven indien het gebrek is ontstaan door of het gevolg is van omstandigheden waar geen invloed op uitgeoefend kan worden. Daaronder begrepen mogelijke weersomstandigheden (zoals bijvoorbeeld doch niet uitsluitend, extreme regenval of temperaturen etc.)

Reclamaties

Opdrachtgever kan op een gebrek in de prestatie geen beroep meer doen, als hij niet binnen 14 dagen nadat desbetreffende het gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken schriftelijk bij het bedrijf heeft gereclameerd.

WIVO