Wij raden je aan jouw machines regelmatig onderhoud te geven om er lang en probleemloos mee te kunnen werken. Voor alle service en onderhoud ben je bij ons aan het juist adres. Bekijk hieronder alle mogelijkheden om jouw machines en/of installaties bij ons in onderhoud te brengen!
Periodiek onderhoud
Het is ten zeerste aan te bevelen jouw machine(s) regelmatig onderhoud te geven om er lang en probleemloos mee te kunnen werken.
Wat je zelf regelmatig kunt doen bij benzinemachines is:
- Gehele machine reinigen. Niet overmatig met water; dit leidt tot roestvorming in de gehele machine.
- Olie peilen. Benzine gazonmaaiers zijn altijd gevuld met 10W-30, speciale olie voor luchtgekoelde motoren.
- Luchtfilter reinigen, uitkloppen of uitblazen.
- Gebruik schone, juiste brandstof.
- Zorg ervoor dat in periodes dat de machine(s) lang niet gebruikt worden, de carburateur leeg is zodat deze niet gaat oxideren.
Winterbeurt beregeningsinstallatie
Wil je jouw beregeningsinstallatie volgend seizoen weer zonder problemen gebruiken, dan raden wij je aan deze een winterbeurt te geven. Bij de eerste drogere periode wil je immers niet voor nare verassingen komen te staan. Onderhoud aan een beregeningsinstallatie is van groot belang om de levensduur te verlengen en de kwaliteit van de (automatische) beregeningsinstallatie te waarborgen. Wij nemen deze zorg bij je uit handen door zowel in het voorjaar als in het najaar het systeem klaar te maken voor het komende seizoen.
Met vorst op komst is de kans op bevriezing van het systeem groot. Een beregeningsinstallatie is winterklaar wanneer de leidingen en sproeiers drooggeblazen zijn. De pomp moet worden afgetapt en daarnaast vorstvrij worden opgeslagen. Dit kunnen wij voor je komen doen, zodat jij er geen omkijken naar hebt. Wanneer de zon weer begint te schijnen en de temperaturen weer gaan oplopen, zal één van onze monteurs er weer voor zorgen dat alles naar behoren werkt. De waterpomp wordt weer aangesloten, het sproeisysteem wordt getest en de sproeiers worden afgesteld.
Winterklaar maken
- Afsluiten waterpomp of waterleiding
- Vorstvrij opslaan waterpomp
- Doorblazen leidingen en sproeiers
Zomerklaar maken
- Aansluiten waterpomp of waterleiding
- Testen sproeisysteem
- Afstellen/corrigeren sproeiers
Wil je jouw machine(s) volgend seizoen weer zonder problemen gebruiken, dan raden wij je aan deze een winterbeurt te geven. Ook bij machines wil je immers niet voor verassingen komen te staan. In de winterperiode bieden wij je daarom de mogelijkheid om uw machine te voorzien van een winterbeurt. Waarbij we jouw machine geheel nakijken en ervoor zorgen dat deze weer in perfecte conditie verkeert.
Winterbeurt
tuinmachines
- Bougie en brandstoffilter vervangen
- Luchtfilter controleren en reinigen/vervangen
- Motorolie vervangen
- Carburateur controleren en reinigen
- Aandrijving en v-snaren controleren
- Wielen en draaipunten controleren/smeren
- Banden en bandenspanning controleren
- Lagers en draaipunten controleren/smeren
- Accu controleren
- Bedieningskabels controleren
- Maaimessen slijpen en balanceren
- Algehele reiniging
Winterbeurt
robotmaaier
- Update software
- Wielen en lagers controleren/vervangen
- Computercheck
- Accu controleren en bijladen
- Mesjes vervangen
- Reiniging
Brandstoffen en smeermiddelen
Gewone benzine bevat tegenwoordig ruim 5% ethanol.
Dit veroorzaakt storingen bij machines omdat:
- Ethanol vocht bindt, verzuurt en veroudert de benzine.
- Dit veroorzaakt oxidatie en/of aanslag in het brandstofsysteem, waardoor de motor onregelmatig of niet meer loopt.
Dit kan voorkomen worden door:
- Aspen te gebruiken.
- Benzine additieven toe te voegen.
- Indien je ethanol houdende benzine gebruikt, niet ouder dan 2 maanden en bij langdurige stilstand de carburateur leeg te maken door de motor te laten lopen tot de benzine op is.
Lees hier alles over de Aspen 2 en Aspen 4 benzine!
Reparaties
In onze werkplaats staan vakbekwame monteurs dagelijks klaar om kleine en/of grote reparaties te verrichten. Zij beschikken over de modernste gereedschappen waarmee zij je uitstekend van dienst kunnen zijn.
Ons magazijn omvat een collectie van meer dan 10.000 verschillende onderdelen waarmee wij je meestal direct van dienst kunnen zijn. Ook kunnen wij je vaak helpen met goede gebruikte onderdelen wat erg kostenbesparend werkt.
Garantie
Garantie bij WIVO Deurne
Heb je bij ons een product gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten de wet en de algemene voorwaarden. WIVO Deurne geeft minimaal 1 jaar garantie op alle nieuwe machines bij particulier gebruik.
Fabrieksgarantie
Fabrikanten bieden in veel gevallen een garantietermijn van meer dan een jaar, de zogenaamde fabrieksgarantie, deze staat vermeld in het instructieboekje. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie staan, indien van toepassing, in de gebruiksaanwijzing van de artikelen. Als de klacht gegrond is en binnen de garantieperiode, dan komen de reparatiekosten (excl. verzendkosten) voor rekening van WIVO Deurne. De factuur is nodig als bewijs van de aankopen en datum.
Bij reparaties of ruilingen die net buiten de garantie vallen, zullen wij ons best doen om een coulance regeling te treffen. Zijn er kosten verbonden aan het oplossen van de artikelklacht, dan informeren wij jou hier vooraf over.
De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:
- Beschadiging door opzet of door nalatigheid.
- Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud.
- Normale slijtage.
- Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.
Geen garantie wordt gegeven voor geleverde zaken die niet nieuw waren op het moment van levering, tenzij schriftelijk anders afgesproken. Tevens wordt er geen garantie gegeven indien het gebrek is ontstaan door, of het gevolg is van, omstandigheden waar geen invloed op uitgeoefend kan worden. Daaronder begrepen mogelijke weersomstandigheden (zoals bijvoorbeeld doch niet uitsluitend, extreme regenval of temperaturen etc.)
Reclamaties
Opdrachtgever kan op een gebrek in de prestatie geen beroep meer doen, als hij niet binnen 14 dagen nadat desbetreffende het gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken schriftelijk bij het bedrijf heeft gereclameerd.